Sednica Opštinskog veća najviše raspravljala o radnim mestima

Sednica Opštinskog veća opštine Apatin održana je po 20 put. Usvojeni su zapisnici sa prošle sednice, kao i one koja je bila vandredna, pa se prešlo na tačke dnevnog reda. 

Razmatran je predlog odluke o taksi prevozu, za šta je reč uzeo Nikola Marčeta. Rečeno je da svako ko želi da se bavi ovim poslom, to mora da učini u skladu sa Zakonom, da bude uveden u registar privrednih subjekata i da na tablicama svogs vozila ima oznaku TX.
 
Govorilo se i o predlogu Programa korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredine za ovu godinu. Uvodno obrazloženje ponovo je dao Marčeta. Rekao je da se ovaj budžet puni na osnovu naknada za zaštitu životne sredine i na osnovu dela naknade za zagađivanje, a koristi se za različite projekte iz ove oblasti. Ovaj program postaje validan tek kada dobije odobrenje od Vlade i nadležnog ministarstva, a u skladu je sa programom javnih nabavki. Planirano je da se izdvoji 62 milion dinara u ovu svrhu, od čega najviše noca odlazi na prskanje komaraca, ambrozije, uređenje deponija, deratizaciju i tako dalje. 
 
Tema dnevnog reda bila je i organizacija i sistematizacija poslova i radnih zadataka u Centru za socijalni rad, kao i sistematizacija radnih mesta u Kulturnom centru i narodnoj biblioteci „Miodrag Borisavljević“, Mesnoj zajednici Apatin i Mesnoj zajednici Svilojevo, kao i u Ustanovi za stručno osposobljavanje odraslih. Lenka Bojić rekla je da je Centar organizovan u skladu sa Zakonom i Odlukom Opštine. Ima dve službe, od kojih se u jednoj vrše javna ovlašćenja, a u drugoj lokalne usluge socijalne zaštite. U toku je postupak dobijanja licenci za pružanje usluga, a krajnji rok je kraj petog meseca. Opština ovde finansira pet radnih mesta, a u slučaju povećanja obima posla mogu da imaju još dva radnika na određeno vreme. Jelena Pilipović imala je reč kada se govorilo o Opštinskom kulturnom centru. Rekla je da je dosta zaposlenih otišlo u penziju, na čija mesta niko nov nije došao. Trenutno imaju 10 zaposlenih, a imaju pravo na jednog zaposlenog na određeno vreme i to je neko ko obavlja tehničku podršku. Branka Vejin rekla je da je u biblioteci sve po standardima. Na osnovu Odluke o maksimalnom broju zaposlenih, broj zaposlenih je 10, a radna mesta su na osnovu toga raspoređena. Rečeno je i da je biblioteka vlasnik gotovo celog Doma kulture. Milan Lavrnić je rekao da je broj zaposlenih sa šest smanjen na četiri, o čemu smo pisali ovde. Željko Rašeta je govorio o MZ Svilojevo i rekao da ovde ima dvoje zaposlenih. Mirko Medić obrazložio je da u Ustanovi za stručno osposobljavanje odraslih takođe postoji dvoje zaposlenih
 
Razmatran je i Program popisa objekata, odnosno delova objekata, izgađenih bez građevinske dozvole, kao i predlog reenja o obrazovanju komisija koje bi se bavile ovom temom. Velimir Kovačević rekao je da se moraju popisati svi bespravno izgrađeni objekti u pet zona u opštini Apatin i obići više od 11.000 domaćinstava. Definisane su podzone i komisije od tri člana – predsednik i dva člana (kao i zamene) koji će izaći na popis, kao i tehnička podrška, odnosno Direkcija za izgradnju. Detaljno objašnjenje o ovim objektima, pogledajte u našem video prilogu, na 24:20.
 
Poslednje tačke dnevnog reda bile su posvećene unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta opštinske uprave Apatin i JKP Naš dom, kao i sistematizaciji  poslova Direkcije za izgradnju i JP upravljanje putničkim pristaništem i marinom Apatin. U opštinskoj upravi mora da bude najviše 89 radnika, a Milan Pavković je dodao da je i u Direkciji za izgradnju usklađeno postojeće stanje – imaju 16 zaposlenih radnika, a smanjeni su u poslednjim godinama za pet radnika. U naredne dve godine dva radnika će otići u penziju. Potreban im je jedan inženjer za niskogradnju, kada dođe do mogućnosti za zapošljavanje. Mirko Pavlović, niti bilo ko iz JKP Naš dom, nisu bili prisutni. Marija Pavić je dodala da je sistematizacija takođe usklađena sa skupštinskom. Prema prošlom pravilniku trebalo je da bude zaposleno 11 radnika u tri službe. Sada postoje dve službe i pet zaposlenih na neodređeno vreme, ali je problem što moraju da rade u četiri smene. 
Sonja Tepavac javila se pod tačkom „Razno“ i govorila o finansijskom upravljanju, što se odnosi na sva delovanja u okviru lokalne samouprave, i pravilnicima koji će pratiti raspodelu sredstava, kao i o povratu neutrošenog dela prenetih sredstava u budžet. Terminologija je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
 
 


Komentari
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove 025info redakcije.
Postavi komentar