Dušanka Golubović: Sombor brine o svojim građanima

Načelnica gradske uprave Sombor Dušanka Golubović, gostovala je na televiziji Fotruna K 54 u emisiji "Rezervisano za..." autora Nemanje Starovića, gde je govorila o funkcionisanju grada. 

Polovinom prošle godine stupila je na dužnost, a navela je da je zatekla nesređeno stanje, na čijoj reorganizaciji bi treblo raditi i dalje. Kako je rekla, postoji 10 odeljenja, četiri službe i kabinet gradonačelnika, a za takav sistem nema dovoljno zaposlenih, iz perspektive funkcionisanja. Od prethodnih 230 radnika, reorganizacijom ih je sada ostalo 178, ali bi ceo sistem tebalo još pojednostaviti, da bude efikasniji. Takođe, uvidela je da je problem što su nadležnosti za vitalne funkcije grade podeljene među nekoliko odeljenja, zbog čega je njihova odgovornost smanjena.

Svojim radom želi da reši ove probleme, kao i da motiviše zaposlene da pokažu svoju inicijativu kada je uprošćavanje posla i obaveza u  pitanju. Radi se i na dobroj radnoj atmosferi. Posebno je posvećena pitanjima od značaja za građane, kao što su komunalne delatnosti – energetika, vodosnabdevanje, zaštita životne sredine i drugo.

Naglasila je i da će se raditi na odgovornom poslovanju energane, kako se ne bi ponavljala neizvesnost od prošle grejne sezone, koja je eskalirala nakon 10 godina nagomilavanja problema. Ovo je bio povod i za temu energetke efikasnosti, jer se uvidelo da postoji problem rasipanja energije. Golubovićeva je rekla da se 60% budžeta troši na plate, a ostatak na stalne troškove održavanja, od kojih 80% čine energenti. U planu je da se u narednih godinu dana angažuje menadžer koji će se baviti ovom temom, a cilj je da se projektima energetske efikasnosti ostvari ušteda, na primer prilikom adaptacije objekata ili javne rasvete. Potrebno je napraviti jasan plan prioriteta i odrediti sa čime bi se prvo konkurisalo. 

Golubovićeva je istakla i da je prioritet čista pijaća voda, koja je najveći problem u naseljenim mestima oko Sombora. I ovde postoje projekti koji su spremni, kao i oni koji su u pripremi, kako bi se problem definitivno rešio u narednih nekoliko godina.

Kada je reč o čistoći u gradu, zadovoljna je kako "Čistoća" i "Zelenilo" rade, a napominje da građani uvek mogu da prijave probleme zahvaljujući "Sistemu 72" ili aplikacijom na mobilnom telefonu, koja se usavršava. 

Rekla je i da Sombor može da se pohvali Kancelarijom za lokalni ekonomski razvoj (KLER), koja je okosnica ekonomskog razvoja grada, kao i podrška ulaganju. Potrebno je rasteretiti zaposlene projekata, kojima mogu da se posvete i drugi organi uprave, kao što su teme koje se tiču kulture, sporta i obrazovanja. KLER bi, pema njenim rečima,  trebalo da se bavi projektima ekonomskog razvoja. 

Osim KLER, postoji i Razvojna agencija Grada Sombora. Ona je  je podrška svim drugim korisnicima, koji nisu direkto vezani za upravu. Na primer, kako je objasnila Golubovićeva,  Dom zdravlja može da zatraži pisanje projekta od Razvojne agencije.  

Golubovićeva je govorila i o dosadašnjoj saradnji sa gradonačelnikom Sašom Todorovićem, koju je ocenila odličnom.

Kada je reč o investitorima, navela je da su pregovori u toku. Građevinska zona je delimični izgrađena, jedan deo se koristi u  poljoprivredne svrhe, ali  naglasila je da može da posluži investitorima, tako što će se  ponuditi pod povoljnijim uslovima.

Rečeno je i da je Sombor prepoznat kao grad kulture i obrazovanja, međutim sa spekta budžeta ove ustanove se posmatraju kao potrošači. Golubovićeva smatra da bi zbog toga trebalo preispitati mogućnosti  njihovog finansiranja, kako bi radili efikasnije, drugačije trošili sredstva, a imali još kvalitetniji rezultat.

Govorilo se i o sportskim organizacijama, a Golubovićeva je objasnila da je plan da se sredinom godine održi konkurs, prema kome bi sredstva bila dodeljena onima koji su pokazali najbolje rezultate i protekloj sportskoj godini. 

Na kraju razgovora, Dušanka Golubović je rekla  da su u planu bolja organizacija, preispitivanje rada kako bi se što više udovoljilo potebama građana, ostvarivanje njihovih prava, promocija gradske uprave i šta ona može da im ponudi. Ideja je da se svi poslovi rešavaju na svakom šalteru, kao i da informacije građanima budu lako dostupne na novom internet sajtu. 

(Foto: www.soinfo.org)


Komentari
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove 025info redakcije.
Postavi komentar