Kroz objektiv zabave u svet omiljenih brendova
Autor:
09.03.2016.

Nebrojeno anegdota krije se iza imena najvećih svetskih brendova. Iako odrastamo uz logoe i reklame pojedinih brendova, često nismo svesni šta se sve krilo i šta je sve utkano u vreme njihovog nastanka, razvoja, kao i šta sve danas proživljavaju najjači svetski brendovi. Treba imati u vidu d ate anegdote ponekad mogu biti dobri marketinški trikovi, ali i das u nehotice postajali obeležje epoha i delovanja brenda u određenim periodima. Priče oko nastanka pojedinih brendova su najzanimljivije, ali svakako ima i onih anegdota o prekretnici u radu. Mi smo izdvojili deset zanimljivih činjenica o nekim od najpoznatijih brendova.

Čuvena Vespa nosi ime po osi

Simbol mods generacija, oldtajmer među motorima, model Vespa italijanskog proizvođača Pjađo nastao je pre sedamdeset godina kao ratno vozilo. Prednja viljuška ovog simpatičnog motora bio je deo aviona jer je Pjađo najpre bila fabrika aeroplana. Kada je dizajner Daskanio pokazao Enriku Pjađu model MP6, Pjađo je oduševljeno rekao “Sembra una vespa”. (Leti kao osa) Od tada ovaj motor nosi ime Vespa.

 

Biologija u imenu Pepsija

Čuveni brend “Pepsi” dobio je ime po jednom od manje poznatih ali ne i manje značajnih enzima. Enzim pepsin bio je zadužen za kumovanje napitku koji je sličan Koka Koli.

McDonalds izvor finansiranja Amerikanaca

Koliko god ovo čudno zvučalo, lanac restorana McDonalds zapošavlja čak 13 posto zaposlenih u Americi. Uzevši u obzir da u Americi ima preko 300 miliona stanovnika, broj zaposlenih u Mekdonaldsu je ozbiljno veliki.

Izumitelj vazelina odneo sa sobom tajnu

Čovek koji je izumeo vazelin, koji se danas koristi u najrazličitije svrhe, jeo je supenu kašičicu vazelina dnevno. Danas se mnogi pitaju čemu je to doprinosilo u njegovom organizmu. Niko nikada nije saznao njegovu tajnu jer je sa njom otišao u grob. Da li je bila reč o običnom ekscentriku željnog pažnje ili je postojao zdravstveni aspect ovog poduhvata ostaće još dugo pod velom misterije.

Adidas nosi ime po gazdi

Ime kompanije koja se proslavila po proizvodnji kvalitetnih Adidas patika, ali i druge sportske opreme potiče od nadimka i prezimena osnivača ADI (Adolf) DASler. Poslovni slogan “All Day I Dream About Sport” je nastao mnogo kasnije iako poneko tvrdi suprotno.

Legenda o Fejsbuku

Teoretičari zavere često smišljaju ozbiljne teorije za najbanalnije stvari. Ipak, što se boje logoa Facebooka tiče, istina je mnogo prostija. Jednostavno, Mark Zuckerberg ne razlikuje zelenu i crvenu boju, pa je u svoj brend utkao plavu.

Kokakoličari na sve strane

Čak devedeset i četiri posto svetske populacije prepoznaje logo Koka Kole. Neko bi rekao da to nije velika cifra, ali ako uzmemo u obzir da je reč o milijardama, zaključak je da koka kola od osnivanja nimalo nije gubila vreme za marketing.

Srećan rođendan, ali pazite na autorska prava

Opštepoznatu pesmu “Happy Birthday” pevajte sa malo više etičke i profesionalne obazrivosti jer ova pesma pripada kompaniji Warner Music. Očito da je ovaj najveći hit zažmurio mnogima za komercijalno korišćenje

Google “prekršten” u međuvremenu.

Najpre je ovaj poznati pretraživač nosio ime Back Rub . Sredinom devedesetih godina došlo je do promene naziva, pa je danas najpoznatiji pretraživač zahvaljući Leriju Pejdžu i Sergeju Brinu prepoznatljiv po aktuelnom nazivu.

Kafedžije sa zdravstvenim osiguranjem

Američki brend Starbaks koji se bavi proizvodnjom i prodajom kafe, po istraživanjima potroši daleko više novca na zdravstveno osiguranje svojih zaposlenih nego na kupovinu sirovina. Da i je problem u skupom osiguranju ili jeftinoj kafi, na vama je da prosudite.


Komentari
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove 025info redakcije.
Postavi komentar