Fizičkom vežbom do emotivne i mentalne produktivnosti
Autor:
14.03.2016.

Odavno se kroz raznu literaturu, savete za zdrav život ili u kolokvijalnom kontekstu, najpre mladih, provlači ona nadasve čuvena maksima – „u zdravom telu zdrav duh“. I dok jedni tvrde da je ova rečenica aksiom i da je neupitna njena tačnost, poneki skeptici govore kako to i nije baš istina. Ipak, obe se strane saglašavaju oko toga da fizička aktivnost pomaže najpre fizičkom, a potom i duhovnom stanju. Oni koji sumnjaju u istinitost, samo su pobornici teorije da nije u svakom zdravom telu zdrav duh, te da i među vežbačima ima onih čija je duhovnost na niskom nivou. No, ipak, iza zdravih navika prema fizičkom biću i naše duhovno biće ima otvoren put ka napredovanju.

Vežbanje oslobađa hormon sreće

Mnogo se govori i o tome da su serotonin i endorfin veoma važni za pravilno funkcionisanje organizma. Seks, crna čokolada i gledanje u vatru oslobađaju ove hormone. Nauka kaže da se serotonin i endorfin najviše oslobađaju redovnom fizičkom aktivnošću. Stoga nimalo ne čudi činjenica da među sportistima često vidimo vedre i nasmejane ljude koji o životu pričaju sa mnogo više radosti, poleta i elana. Samo pola sata vežbanja dnevno, biće vam dovoljno da održite vedar duh, a vaše telo će vam vratiti i dobrim izgledom. Dva u jedan pogodak jer ćete zbog toga biti i zadovoljniji.

Odvojite vreme za svoje telo

Nevažno da li ste od onih koji preteruju u svakodnevnim treninzima ili se nekoliko dana u nedelji posvetite rekreacije, najvažniji savet je da ne treba biti kampanjac. Vežbati tek onda kada vidite da vam se oko brade motaju kojekakvi podvaljci i da stomak podseća na ledenu santu koja viri iz mora, nije baš pametno rešenje. Posvetite se svom telu tri do četiri puta nedeljno i mentalna energija će vam se vratiti.

Vežbajte u sportskoj opremi

Iako je svaki vid hodanja, šetnje po gradskim ulicama u džinsu i košulji, efektan za oslobađanje od stresa, ne može se reći da je baš sve sportska aktivnost. Stoga, odvojite sat vremena dnevno kada ćete se i autfitom pripremiti za sport jer će vam to dodatno uliti volju za vežbanjem. Kvalitetna sportska oprema danas se može povoljno naći. Majica i patike za sport, lagana trenerica i peškir za džoging učiniće vas prepoznatljivim, pa će svima biti jasno da ste posvećeni misiji održanja forme te time možda još nekoga inspirišete.

Vežbači su skoncentrisaniji

Nije samo mit to da oni koji vežbaju imaju više koncentracije. Oslobađanjem pomenutih hormona ljudski mozak je fokusiraniji na aktivnosti koje se dešavaju van organizma. Osim toga, fokusiranost na sport i zdrave navike pružaju mogućnost da se i prilikom drugih životnih aktivnosti posvećeno okrenete rešavanju zadataka. Na vama je da odlučite koliko ćete dnevno vežbati i kakve rezultate želite da postignete. Profesionalni sportisti imaju profesionalne apetite, a rekreativcima je dovoljno da se mrdnu iz svoje apatije i već posle nekoliko meseci vežbanja videće se rezultati.

Rđave navike rađaju i rđave misli. Očigledno da je tvorac one „u zdravom telu zdrav duh“ želeo da nam skrene pažnju na to, da je samovanje u četiri zida, na TV "SportKlub Uzivo"     uz teglicu krema ili kofu sladoleda, put ka depresivnim i opsesivnim mislima. Logičan se zaključak nameće. Vežbajte i nećete imati vremena da strahom pojite strah.


Komentari
Vulgarni, uvredljivi i komentari u kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje, neće biti objavljeni. Mišljenja izneta u komentarima su privatna mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stavove 025info redakcije.
Postavi komentar